Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je artikelen binnen 14 dagen retour wenst te sturen, dan dien je deze te verpakken in de oorspronkelijke doos (indien mogelijk) welke goed moet worden afgesloten samen met de retourbon. Het retourlabel zit al in je pakket bij de bestelde artikelen. Neem contact op met de winkel bij vragen over een retourzending via info@lingeriederooy.nl of bel met de winkel tijdens openingstijden 0165-312486.
Het retourlabel moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt. Vervolgens kun je het pakketje afleveren bij het door jou gekozen afleverpunt.
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en bedragen 6,95 tenzij het een productklacht betreft. Je hoeft deze overigens niet zelf bij de vervoerder te betalen. Deze worden verrekend met het aan jou uit te betalen bedrag.
Waar staat mijn tracking nummer?
Het tracking nummer, ofwel zendingsnummer, vind je op de verzenddoos onder de streepjescode op het verzendlabel. Het begint vaak met 3SY of JVGL. Ook in de email waarin je de bestelling kunt volgen, staat het tracking nummer.
Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Natuurlijk kun je jouw pakketje in onze winkel retourneren. Wij zien onze klanten graag! In dit geval geldt ook dat de artikelen alleen worden geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), schoon en niet gedragen zijn. Artikelen horen in de originele verpakking verpakt te zijn en merklabels en prijskaartjes moeten er nog aan zitten. Om hygienische reden mogen slips alleen gepast worden over schoon ondergoed heen.
Panty’s kunnen uitsluitend in een ongeopende en onbeschadigde verpakking worden geretourneerd.
Je krijgt zo snel mogelijk jouw geld retour gestort op de rekening waarmee je betaald hebt.
In het geval van retour brengen in de winkel rekenen wij geen retourkosten. Als een retour gestuurd artikel door jou beschadigd of gedragen is, dan zijn wij gerechtigd om slechts de verminderde waarde van het artikel aan je retour te betalen, met dien verstande, dat als het artikel onverkoopbaar is, dat dan het artikel niet aan je vergoed wordt. Het artikel zal door ons worden vernietigd.
Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. Uiteraard ben je welkom in onze winkel te retourneren (zie hierboven). Dat is gratis en wij adviseren je graag over een andere maat en/of pasvorm.
Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de artikelen hebt ontvangen en plak de retoursticker over jouw adressticker heen. Indien een retour gestuurd artikel beschadigd, vuil of gedragen is, dan zijn wij gerechtigd om slechts de verminderde waarde van het artikel aan je terug te betalen, met dien verstande, dat als het artikel onverkoopbaar geworden is, dat dan het artikel niet aan je vergoed wordt. Het artikel zal door ons worden vernietigd.
Panty’s kunnen uitsluitend in een ongeopende en onbeschadigde verpakking worden geretourneerd.
Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en bedragen € 6,95 tenzij het een productklacht betreft. Je hoeft deze overigens niet zelf bij de vervoerder te betalen. Deze worden verrekend met het aan jou uit te betalen bedrag.
Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag je deze aan ons retourneren. Dit kan zowel in de winkel als via de post. Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.
Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een artikel, dienst of advies? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via info@lingeriederooy.nl of telefonisch via 0165-312486. Bij e-mail wordt je vraag zo spoedig mogelijk beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar tijdens de openingstijden van de winkel. Bij drukte in de winkel vragen we je telefoonnummer en bellen we je zo spoedig mogelijk terug.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht?
Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/.